Trött..

.. och lite ont i huvudet..
Känner mig lite nere. Vet inte om jag kan sätta fingret på det, nån liten oro som gnager i mig.
Börjat fundera på om jag ska försöka göra en radikal förändring i mitt liv. Typ, ta jobb på en båt.
DET skulle jag nog gilla! Funderat på det några gånger innan, men aldrig ens sökt.
Kanske är dags nu..?
Kecka!! Är du med mig på detta? Du & jag på i städet på en färja mellan Sverige-Finland! :D

En stund senare..
Va ute & rökte med pojkvännen i luren. Då ser jag blåljus. MASSA blåljus. Säger till Kaj att nu kör de upp mot Öxnehaga. Men nä, de körde in på min gata!! Va tvungen att förflytta mig från balkongen till framsidan av huset.
Fyra brandbilar, polis, räddningsbil men kunde inte se nån ambulans.
JAA, kan lika gärna erkänna. Jag är katastrofkåt!!  Gillar när det händer saker & jag vet att det är fruktansvärt, men jag kan inte hjälpa det. Som tur va i detta fallet, så verkar det väl vara en torrkokning eller liknande. Ingen eld alls, men ganska mycket rök när de sexiga brandmännen öppnade fönstrena.
Många nyfikna samlades såklart fort, en del i morgonrock. Såklart, det är ju ganska sent & absolut läggdags. Även för mig!
En fråga.. Heter det kvällsrock när man har morgonrocken på sig på kvällen..?

Nu är det fanimej sängen här..
Imorgon efter jobbet ska jag & resten av jobbagänget ut & rida. My God!! Hur ska det gå, hur ska det gå..? Sist jag satt på en häst, såvitt jag minns, var i 3e klass. Dvs, en 25 år sen, eller så.
Jag är så glad & tacksam att jag har Susann med mig. Vi är de som har minst vana & är mest ängsliga för det här äventyret. Men, jag tycker ändå det ska bli tokroligt!
Tvingat Kaj att låna mig sin braiga mobil så jag kan fota & lägga in här. Haha..

Okej.. NU är det sängen! Kramhej..

Kommentarer
Postat av: Susann

aftonrock heter det väl på kvällen =)

2009-04-21 @ 23:20:09
Postat av: Sofie

Jaa, gissningsvis heter det så, men har du nånsin hört någon använda det ordet..? ;)

2009-04-22 @ 19:21:43
URL: http://smalaresofie.blogg.se/
Postat av: Susann

eller vad säger du om rökrock? ;)

2009-04-22 @ 21:15:21
Postat av: Kecka

Klart ja hänger me dej ut till sjöss! Släpper inte iväg dej själv, kära du! :)

You jump, I jump! :D

2009-04-22 @ 22:46:37
Postat av: Sofie

Kecka!!

Vilket hav föredrar du..?

2009-04-25 @ 09:49:41
URL: http://smalaresofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0